Philips HD4685

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD4685 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Marianne 01-03-2023

Top waterkoker

Geschreven voor: Philips HD4685

Na bijna 13 jaar lekt de waterkoker pas.
Wat een fijn apparaat!
Gekocht om babyvoeding aan te maken, wat perfect gaat op 40 graden.
Hopenlijk vind ik nog precies dezelfde🍀

Simoneprinsen 13-09-2013
Geschreven voor: Philips HD4685

Na 3 jaar is de waterkoker defect. Ben er mee naar een elektronicazaak geweest. Die herkende het probleem omdat hij dezelfde waterkoker had die ook na 3 jaar hetzelfde defect had. Hij heeft dat toen zelf verholpen door er een nieuw onderdeeltje in te zetten (ben de naam vergeten). Dat kost echter veel tijd en dus uurloon en hij heeft me dus aangeraden de waterkoker weg te gooien en een nieuwe te kopen. Niet erg duurzaam dus; een waterkoker die maar 3 jaar meegaat! Was toch niet echt goedkoop, dus je mag een langere levensduur verwachten. Helaas is de garantietermijn maar 2 jaar.

mcouzijn 14-09-2013

Ik was het eerste jaar erg tevreden over deze waterkoker. Toen begon het probleem dat op dit forum door zeer veel gebruikers beschreven is: constante lekkage. Gevaarlijk ook, want het water komt terecht in de ruimte onder de waterkoker waar zich (ook niet-geïsoleerde) electrische contacten bevinden. Iedereen die het apparaat aan de onderkant heeft opengeschroefd (torx-schroeven) om de lekkage te verhelpen, weet wat ik bedoel.

Dit was in ontwerp een prachtig apparaat, met één evidente zwakte. Dat Philips weigert om een structurele coulanceregeling te bieden voor apparaten die net buiten de garantietermijn stuk gaan, is een schande en straalt negatief af op het merk Philips.

Ik heb mijn exemplaar intussen weggegooid en ben op een ander merk overgestapt. Alleen zo leert Philips - misschien - van gemaakte fouten.

debru074 29-01-2013
Geschreven voor: Philips HD4685

Probleem: apparaat lekt, krijg schroefjes er niet uit aan de onderkant, dus moet helaas een nieuwe waterkoker kopen, maar zeker geen Philips, want wat heb je aan een leuk design die na 1 jaar lekt. Geen duurzaam product, wel in prijs. Jammer dat de afterservice bij Philips zo slecht is.

B.M. 08-02-2013

Jammer dat het niet gelukt is om de onderkant open te krijgen zoals bij een van de andere reviews wordt omschreven.
Dat zou ik echter niet binnen de garantieperiode doen, laat dan Philips er zelf maar naar kijken.

Ik heb hem gisteren (gelukkig) wel open gekregen en er zit inderdaad kalk tussen de rubber ring en de wand van de waterkoker. Dat heb ik netjes schoongemaakt en ik hoop dat hij voorlopig niet meer lekt.

mcouzijn 17-02-2013

Uit de reactie van Philips blijkt dat Philips absoluut niet van plan is om toe te geven dat hier sprake is van een evidente, structurele productiefout bij dit model. Maar wie de reviews doorleest, en daarbij het cijfer 3,2 voor duurzaamheid serieus neemt, kan niet om de conclusie heen dat Philips hier een ondeugdelijk product op de markt heeft gebracht.

Philips zou aan vertrouwen winnen bij de consument, althans zou kunnen pogen om de daling van het consumentenvertrouwen af te remmen, door gewoon open kaart te spelen en toe te geven dat het product buitensporig vaak lekkage vertoont en dat daarom *alle* exemplaren, met of zonder garantie, voor een omruilregeling in aanmerking komen. Je kunt mensen die zichzelf al meer dan twee jaar behelpen met provisorische lapmiddelen of een nat aanrecht voor lief nemen, niet straffen door hen uit te sluiten van een coulanceregeling.

Officiele reactie van Philips Nederland 12-02-2013

Beste debru074,

Vervelend te horen dat uw HD4685 niet voldoet. U heeft twee jaar garantie op deze waterkoker, we willen u dan ook aanraden om contact op te nemen met onze klantenservice om zo tot een goede oplossing te komen.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Philips Webcare

Hannes Minkema 28-05-2011
Geschreven voor: Philips HD4685

Mooi en handig apparaat, met inderdaad een belangrijke ontwerpfout: in zeer veel gevallen (zie reviews) gaat het apparaat na anderhalf tot twee jaar lekken. Dat kan natuurlijk niet door de beugel, of het nu een apparaat van 30 euro is of van meer dan het dubbele (zoals deze HD4685 en zijn grote broer, de HD4686).

Gelukkig hoeven bezitters van deze apparaten niet te wanhopen. Vergeet de non-service van Philips, want ofwel die geven ze niet (als de garantie voorbij is) of die stelt niks voor (20% korting op een apparaat dat in de winkel 20% goedkoper is).

Het 'repareren' van de lekkage is namelijk een fluitje van een cent. Nodig:
- een ontbijtmesje of platte schroevendraaier
- een beetje Antikal of schoonmaakazijn

1. Zet het apparaat op z'n kop en draai de drie zichtbare schroefjes er uit.

2. Langs de bodemrand zie je een aantal sleuven, waar steeds een rood plastic lipje zichtbaar is. Steek het ontbijtmes (of de schroevendraaier) nu *niet in de sleuf* maar aan de buitenkant daarvan tussen het zwarte plastic van de sleuf en de zwart plastic mantel van de waterkoker. Ja echt, daar zit een kier. Wip met het mes de bodemplaat omhoog. Bij de eerste gaat dat het lastigst, de andere gaan daarna gemakkelijker.

3. Je kunt nu de hele zwarte bodemplaat er uit nemen. Steek je hand in de waterkoker en duw het verwarmingselement naar buiten. Pas op, er zitten (stevige) draden aan.

4. Om het verwarmingselement heen zit een witte siliconenachtige rand, die een waterdichte afsluiting hoort te maken. Hier zit het probleem: er heeft zich kalk afgezet op die witte rand.

5. Met een keukenpapier met Antikal (of schoonmaakazijn) twee minuten flink poetsen (ook tussen de lamellen) tot alle kalkaanslag verdwenen moet zijn.

6. Het hele zaakje in omgekeerde richting in elkaar zetten. Bij mij levert dat weer een 100% waterdichte waterkoker op.

In feite is dit een klusje van vijf minuten. En dan gaat onze mooie, handige waterkoker hopelijk nog veel langer mee.

ATBiker 03-01-2012

Bedankt Hannes,

Dankzij jouw uitleg hoef ik deze keer niet terug naar de winkel. Heb al eerder dezelfde waterkoker gehad. Deze lekte binnen 2 jaar. Mee terug naar de winkel gegaan en gewoon een nieuwe gekregen. Super service van de expert in Beilen!! Deze nieuwe heeft het nu 3 jaar volgehouden en toen kregen we weer de zelfde klachten.

Hannes bedankt. Voor de volgende keer weet ik hoe ik hem moet schoonmaken. Het enige wat je nodigt hebt voor de schroefjes is een torx 9. Deze is alleen niet overal te verkrijgen. Maar het is wel de moeite waard om deze aan te schaffen. Stukken goedkoper als een nieuwe waterkoker.

Groet

Rob Dalhuisen 10-10-2011

Onze afsluitring was ook helemaal bruin van de kalk. Dankzij bovenstaande instructie kan onze waterkoker er weer even tegenaan. 5 minuten werk en weer 50 euro uitgespaard voor een nieuwe waterkoker. Wat betreft de functionaliteiten van deze waterkoker ben ik wel zeer tevreden!

frans denissen 14-11-2011

Hallo Hannes,

Dankjewel voor de heldere uitleg. Inderdaad is hiermee het euvel bij mijn waterkoker van nog geen drie jaar oud (voor een tijdje) mee verholpen. En ook mbt Philips krijg je gelijk: garantie na twee jaar om, korting 20% blabla.. Je hebt me de aanschaf van een andere waterkoker bespaart!!

dankjewel
frans denissen

GSJ 16-05-2010
Geschreven voor: Philips HD4685

Het apparaat is mooi en de functies zijn handig, alleen een beetje jammer dat het apparaat na ruim 2 jaar kapot is door kortsluiting in het apparaat. Aangezien ik de bon niet meer zo snel kan vinden heb ik nu na 2 relatief dure waterkokers (Bosch Solitaire en deze Philips)nu maar een goedkope van Princess aangeschaft. Dan is het minder sneu als 't apparaat 't net buiten de garantieperiode het begeeft.

Elona 25-04-2010

---------- derde review 25-04-2010 ----------
Lekkage opgelost, oorzaak lekkage gevonden. Volgens de buurman komt er kalkaanslag tussen de afdichtingsring. Dit klopt.
Heb onderaan het element losgemaakt en aanslag verwijderd; nu is lekt ie (voorlopig...?) niet meer!
Zie mijn review bij model van 1,5 liter.

---------- tweede review 21-04-2010 ----------
Kreeg een nieuwe, maar deze is ook al weer lek. In de winkel werd gezegd dat je maar 1x een nieuwe krijgt. Je mag alleen schoonmaakazijn of ontkalkingsmiddel gebruiken geen gewone azijn. Ik lees dat deze waterkoker bij heel veel mensen lekt na bepaalde tijd. Toch maar een ander merk???

---------- eerste review 07-01-2009 ----------
Duurzaamheid??? Helaas is de waterkoker lek na 13 maanden... Kreeg wel meteen een nieuwe in de winkel; garantie is 2 jaar.

B.M. 05-03-2010
Geschreven voor: Philips HD4685

Ik heb de waterkoker nu ruim 1 jaar in bezit. (aangeschaft in februari 2009, zie mijn eerdere beoordeling).
Ik lees hier veel berichten over lekkende waterkokers.
Mijn waterkoker lekt niet, maar ik gebruik de waterkoker dan ook niet dagelijks.
Zou veel gebruiken van invloed zijn op het lekken? En zou het "bouwjaar" er mee te maken hebben?

In ieder geval bewaar ik het bonnetje goed!

Tineke53 27-02-2010

Waterkoker lekt na 2,5 jaar
blijft een hele mooie vormgeving maar wat heb ik daar nu aan.

Phillips is niet thuis

Verwijst me naar de winkel, dit is geen service.

bladerunner999 06-01-2010
Geschreven voor: Philips HD4685

Na ongeveer 3/4 jaar wilde hij soms niet aan gaan. Na een beetje rommelen deed hij het dan weer. De klacht kwam steeds vaker dus na een jaar teruggebracht voor garantie. Philips heeft de koker gereklameerd bij de winkel.

Nu mag ik een nieuwe uitzoeken maar blijkt deze er niet meer te zijn, en ook geen andere met die standen. Dat as juist zo handig..

Waarschijnlijk toch niet zo'n goed idee om electronica in een waterkoker te plaatsen.

Geke 20-10-2009
Geschreven voor: Philips HD4685

We hebben de waterkoker nu meer dan een jaar en ook die van ons is zo lek als een zeef. Balen want hij was best prijzig.

angela20 20-10-2009
Geschreven voor: Philips HD4685

Ook mijn waterkoker lekt als een zeef!
Heb hem nu een jaar in gebruik!

joober 19-10-2009
Geschreven voor: Philips HD4685

prima apparaat, totdat ook mijn waterkoker begon te lekken.
Waterkoker staat nu armetierig op een schoteltje die we dagelijks leeggooien. lang leve de wegwerp maatschappij!

HeinB 12-10-2009
Geschreven voor: Philips HD4685

De waterkoker heeft een erg mooi design: metaal, zwart met rood. Voelt degelijk aan. De werking is prima. Er zitten extra functies op: warmhouden en een instelbare temperatuur.

Handig is dat het snoer in de houder kan worden gewikkeld tot zover je het nodig hebt tot aan het stopcontact. Al met al voor mij een goede koop.

Aandachtspunten:
-geen goedkoop product
-trekt behoorlijk wat vermogen 2000 tot 2400 watt.

GerardJ 13-02-2008
Geschreven voor: Philips HD4685

Ik heb deze koffiezetter nu twee maanden in bezit. Is echt een prima ding. Houdt zelfs het water op een bepaalde temperatuur als je dat wilt. Het instellen van een andere dan de standaard temperatuur, bijvoorbeeld 60 of 80 graden kan ook. Je kunt dat zeer eenvoudig instellen. Soms verzinnen fabrikanten voor zoiets simpels een heel ingewikkelde menustructuur. Hier is het dus gemakkelijk.

vers 26-01-2008
Geschreven voor: Philips HD4685

Helaas is de automatische afslag na 2 maanden overleden. Hij moet terug naar de fabriek. Mij benieuwen hoe de service is..